Uitgelicht
Uitgelichte kennis artikelen van de SKGZ
Lees hier de belangrijkste updates
24 november 2022
Factsheet zorgpakket 2023
Wat verandert er in 2023 aan de basisverzekering? Wij zochten het voor je uit. Hier lees je de belangrijkste wijzigingen voor 2023.
14 maart 2022
Hoe is de gezondheidszorg geregeld voor mensen uit Oekraïne?
Vluchtelingen uit Oekraïne hebben meestal (nog) geen zorgverzekering. Op de website van Zorgverzekeringslijn lees je hoe de gezondheidszorg is geregeld vo...
26 januari 2022
Nieuwe directeur voor de SKGZ
Theunis Schaafstra is vanaf 1 maart de nieuwe directeur. Hij volgt Sabine Muijrers op. De ervaring van Theunis past uitstekend bij de recent door het bestu...
24 november 2021
Nieuw reglement voor het behandelen van klachten door de SKGZ
De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) behandelt klachten van consumenten over zorgverzekeraars. De SKGZ is daartoe door de overheid ...
8 september 2021
Buitenlandse zorg zonder overleg kan tot hoge kosten leiden
De SKGZ verwacht dat zorgconsumenten door wachttijden in eigen land vaker geneigd zijn om voor buitenlandse zorg te kiezen. Maar over de grens sneller aan ...
22 april 2021
ADR-Nederland verbinden met civiele rechtspleging
De SKGZ behandelt klachten en geschillen van consumenten over hun zorgverzekeraar. In 2020 kwamen er 2661 klachten binnen. Ondanks de afschaling van de twe...
11 maart 2021
Webinar: Misverstanden oplossen over betalingsproblemen
Op 25 maart vond het SKGZ webinar “Misverstanden oplossen over betalingsproblemen” plaats. Jos van der Linden en Niki Frinking van Loon bespraken aan...
17 februari 2021
Hoe dien ik een klacht in bij mijn zorgverzekeraar?
Voordat de SKGZ een klacht in behandeling kan nemen is het belangrijk dat iemand eerst zelf een klacht indient bij de zorgverzekeraar. Dit geeft de zorgver...
26 januari 2021
Overstappen
Zegde u voor 31 december 2020 uw oude zorgverzekering op? Sluit dan uiterlijk 31 januari 2021 een nieuwe zorgverzekering af. Deze zorgverzekering gaat dan ...