Handige informatie over jouw klacht
Voor digitale communicatie gebruikt de SKGZ de berichtenbox. De handleiding van de SKGZ-berichtenbox lees je hier. Heb je verder nog vragen? Kijk gerust op onze Vraag en Antwoordpagina of neem contact met ons op.
Heb jij je klacht ingediend? Op deze pagina vind je handige informatie bij de behandeling van jouw klacht. Bijvoorbeeld een overzicht van onze klachtenprocedure en andere handige informatie. Ook het versturen van bestanden kun je vanaf deze pagina doen.
Voor digitale communicatie gebruikt de SKGZ de berichtenbox. De handleiding van de SKGZ-berichtenbox lees je hier. Heb je verder nog vragen? Kijk gerust op onze Vraag en Antwoordpagina of neem contact met ons op.
Hieronder zie je een overzicht van onze klachtenprocedure, zo kun je inschatten in welke stap jij je op dit moment bevindt. Uitgebreide informatie over onze procedure lees je op onze procedurepagina. Daar vind je ook de officiële regels voor de behandeling van je klacht.
Wil je aanvullende bestanden over je klacht versturen naar de SKGZ? Klik dan op onderstaande knop. Zo verstuur je veilig en snel je bestanden naar ons.
Bespreek eerst je klacht met jouw zorgverzekeraar.
Niet tevreden? Dien een klacht in bij de SKGZ.
Wij kijken of we jouw klacht mogen behandelen.
De Ombudsman onderzoekt of bemiddeling mogelijk is.
Wij gaan in gesprek met je zorgverzekeraar.
Wij laten jou en je zorgverzekeraar weten wat de uitkomst is.
Neem je geen genoegen met de conclusie van de Ombudsman? Ga dan naar onze Geschillencommissie.
Je dient een verzoek in om klacht-behandeling.
We kijken of de Geschillen-commissie de klacht mag behandelen.
Wij vragen je zorgverzekeraar om een reactie.
Bij klacht m.b.t. basisverzekering volgt advies van Zorginstituut Nederland.
Jij en de zorgverzekeraar kunnen jullie standpunt uitleggen (niet verplicht).
Indien nodig volgt aanvullend onderzoek.
6 tot 8 weken na de hoorzitting doet de Geschillen-commissie een uitspraak.