Actueel
20 december 2021
Nieuwe SKGZ website
Een nieuw jaar, een nieuw logo én een nieuwe SKGZ-website! Op onze site staan nu ook alle uitspraken van de Geschillencommissie die eerst op de website...
Lees meer
24 november 2021
Nieuw reglement voor het behandelen van klachten door de SKGZ
De SKGZ behandelt klachten van consumenten over zorgverzekeraars. De SKGZ is daartoe door de overheid aangewezen. Vanaf 1 januari 2022 heeft de SKGZ een ni...
Lees meer
22 april 2021
ADR-Nederland verbinden met civiele rechtspleging
Op dit moment is de heer Tjeenk Willink als informateur aan het werk om te komen tot een goed overwogen en daadwerkelijke kabinetsformatie. Voor ons hét m...
Lees meer
14 maart 2021
Jaarverslag: aantal klachten in 2020 stabiel
De SKGZ behandelt klachten en geschillen van consumenten over hun zorgverzekeraar. In 2020 kwamen er 2661 klachten binnen. Ondanks de afschaling van de twe...
Lees meer
17 februari 2021
Hoe dien ik een klacht in bij mijn zorgverzekeraar?
Voordat de SKGZ een klacht in behandeling kan nemen is het belangrijk dat iemand eerst zelf een klacht indient bij de zorgverzekeraar. Dit geeft de zorgver...
Lees meer